Mi az a Google Cégem?
A Google céges kártyáján megjelennek vállalkozásod adatai. Név, cím telefonszám mellett nyitvatartásod és az alapadatok, de fényképek és vélemények is.
Ez a hely valójában cégednek a Google adatlapja, egyfajta közösségi médiaként is felfogható, csak vállalkozásoknak készítve. Még posztokat is írhatsz, eseményeket hirdethetsz meg.
Ennek megfelelően a felhasználók véleményeket is írnak cégedről így azokat kezelned is kell.
Mire jók a Google vélemények?
Egyfajta bizalmat tudnak sugározni a vélemények - persze csak akkor ha pozitívak. Meggyőzik a leendő ügyfeleidet, hogy jó helyen járnak, megfelelő a vállalkozás számukra és megbízhatnak benne. Ez az ügyfél rész.A Google algoritmusának is jót tesz viszont a vélemény. A lokális keresőoptimalizálás témaköre, hogy milyen pozícióban jelensz meg a Google keresőben és térképen, erre pedig nagy hatást gyakorolnak a vélemények.
Konkrétan a következő paraméterek vannak hatással a rengsorolásra, amelyek mind a véleményekhez kapcsolódóak:
- Kulcsszavas értékelések száma
- Városneves értékelések száma
- Google értékelések
- Éves átlagos értékelési szám
- Megválaszolatlan értékelések száma
- Elmúlt év értékeléseinek száma
- Átlagos heti értékelés
- Átlagos havi értékelés
- Fotók
- Megválaszolt értékelések
Google vélemény törlése, vagy reagálás?
Sokaknak első körben egy rossz véleményre az jut eszébe, hogyan törölhetné azt. Érthető a reakció, de sajnos ha a véleményező nem vét a Google szabályzata ellen, akkor nem fogják törölni a legszosszabb véleményt sem.A véleményezésről egy átfogó cikket is írtam, ahol a vélemények kezelése és minden hasznos értékelési trükköt megosztok. Ha mindent tudni szeretnél a Google véleményekről, akkor mindenképp olvasd el az írást!
Tehát a helyes megoldás, ha minden értékelésre reagálsz mégpedig válasz formában.
Ha megfelelően szolgáltatsz úgyis sok jó véleményed lesz, ezek pedig el fogják nyomni a rosszabbakat. A jó véleményekre is adjál választ, mert egy kutatásom kimutatta, hogy a második legfontosabb amit a vásárlók néznek egy véleménynél, hogy reagál e a cég rájuk.
Összefoglalás
Remélem már használod a Google Cégem felületét, remélem birtokolod a saját vállalkozűsodat. Ha nem, mindenképp tedd meg és kezeld rajta az értékeléseket.Ha elakadsz, kérdezz bátran, elsőként kezdtem a lokális marketinggel foglalkozni Magyarországon, igen nagy tapasztalattal rendelkezem.
Jó véleményezést!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése