2020. május 30., szombat

Google Cégem vélemények alapjai

Ha akarod, ha nem a Google Cégem felületén értékelni és véleményezni fognak téged. Viszont ha ügyesen gondolkozol, kezeled a véleményeket, akkor jól is kijöhetsz ebből a tényből.

Mi az a Google Cégem?


A Google céges kártyáján megjelennek vállalkozásod adatai. Név, cím telefonszám mellett nyitvatartásod és az alapadatok, de fényképek és vélemények is.

Ez a hely valójában cégednek a Google adatlapja, egyfajta közösségi médiaként is felfogható, csak vállalkozásoknak készítve. Még posztokat is írhatsz, eseményeket hirdethetsz meg.

Ennek megfelelően a felhasználók véleményeket is írnak cégedről így azokat kezelned is kell.

Mire jók a Google vélemények?

Egyfajta bizalmat tudnak sugározni a vélemények - persze csak akkor ha pozitívak. Meggyőzik a leendő ügyfeleidet, hogy jó helyen járnak, megfelelő a vállalkozás számukra és megbízhatnak benne. Ez az ügyfél rész.

A Google algoritmusának is jót tesz viszont a vélemény. A lokális keresőoptimalizálás témaköre, hogy milyen pozícióban jelensz meg a Google keresőben és térképen, erre pedig nagy hatást gyakorolnak a vélemények.

Konkrétan a következő paraméterek vannak hatással a rengsorolásra, amelyek mind a véleményekhez kapcsolódóak:
  • Kulcsszavas értékelések száma
  • Városneves értékelések száma
  • Google értékelések
  • Éves átlagos értékelési szám
  • Megválaszolatlan értékelések száma
  • Elmúlt év értékeléseinek száma
  • Átlagos heti értékelés
  • Átlagos havi értékelés
  • Fotók
  • Megválaszolt értékelések
Látható, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából milyen fontosak is a vélemények.

Google vélemény törlése, vagy reagálás?

Sokaknak első körben egy rossz véleményre az jut eszébe, hogyan törölhetné azt. Érthető a reakció, de sajnos ha a véleményező nem vét a Google szabályzata ellen, akkor nem fogják törölni a legszosszabb véleményt sem.

A véleményezésről egy átfogó cikket is írtam, ahol a vélemények kezelése és minden hasznos értékelési trükköt megosztok. Ha mindent tudni szeretnél a Google véleményekről, akkor mindenképp olvasd el az írást!

Tehát a helyes megoldás, ha minden értékelésre reagálsz mégpedig válasz formában.

Ha megfelelően szolgáltatsz úgyis sok jó véleményed lesz, ezek pedig el fogják nyomni a rosszabbakat. A jó véleményekre is adjál választ, mert egy kutatásom kimutatta, hogy a második legfontosabb amit a vásárlók néznek egy véleménynél, hogy reagál e a cég rájuk.

Összefoglalás

Remélem már használod a Google Cégem felületét, remélem birtokolod a saját vállalkozűsodat. Ha nem, mindenképp tedd meg és kezeld rajta az értékeléseket.

Ha elakadsz, kérdezz bátran, elsőként kezdtem a lokális marketinggel foglalkozni Magyarországon, igen nagy tapasztalattal rendelkezem.

Jó véleményezést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése