2012. június 10., vasárnap

Google Penguin - harc a minőségért

Körülbelül egy hónapja jelent meg a Google Penguin nevű, keresőalgoritmus frissítése, amiben a túloptimalizált weboldalak ellen veszi fel a versenyt. Már az előző (Panda nevű) fejlesztés is a webes szemét ellen irányult. A Google olyan túloptimalizált, vagy optimalizálás miatt létrehozott oldalakat sorolt hátrébb a találati listában, melyek igazi információtartalommal nem szolgáltak a látogatóknak, csupán keresőoptimalizálás miatt hozták létre őket.
Ha megnézve a honlap statisztikáját április 24 után azt vesszük észre, hogy esik a látogatottságunk, akkor bizony gyanakodhatunk, hogy rosszul optimalizált oldalunkat "lefülelték".

Ezekre az elemek kerültek büntetésre
  • Másolt- duplikált tartalom
  • Rossz minőségű tartalom
  • Argesszív kulcsszó halmozás
  • Rossz linkek
  • Kulcsszóhalmozás linkekben
Érdemes tehát a látogatottság zuhanása esetén felkeresni webmesterét (vagy minket), és átnézetni honlapját. Megnézni a Google által adott figyelmeztetéseket, és azonnal javítani a tartalmi hibákat.

Mit is jelent mindez?
  • A tartalmak jelentősége nő. Nem lehet már büntetlenül tartalmat átemelni, illetve többször felhasználni.
  • Kevés oldalt ér el a frissítés, mert még csak a honlapok 3%-ra van hatással, de látható a Google törekvése, hogy minőségi és egyedi tartalmak egyre értékesebbek lesznek, érdemes tehát hosszútávon erre törekedni.
  • Honlap linkjei minőségiek legyenek. Rosszabb megitélésre kerültek a "spam" linkek, visszamutató linkek, rossz minőségü, vagy nem releváns linkek. Figyelni kell tehát a linkajánlás folyamatára is.
  • Linkvásárlás "tiltása". Nem nézi jó szemmel a Google, ha linket vásárolunk, illetve nem releváns oldalról kapunk linkelést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése