2019. január 8., kedd

12 tipp a konverziós arányod (CTR) növeléséhez


Mi az a konverziós arány?

A konverziós arány (CTR) azt jelenti, hogy a weboldal látogatóinak hány százaléka konvertált, magyarán hányan végezték el az általad kívánt műveletet. Ez lehet a hírlevélre való feliratkozástól a vásárlásig szinte bármi, amit meghatároztál.
Számtalan weboldal szembesül azzal, hogy magas látogatottság mellett sem végeznek a felhasználók műveleteket az oldalon. Számos bevett gyakorlat létezik, melyek segítségével növelheted a weboldaladon elvégzett konverziók számát, ezekből mutatunk be cikkünkben 12-t, melyeket felhasználva megnövelheted weboldalad hatékonyságát.

1. Használj több lépcsőt, egy helyett


Ahelyett, hogy a látogatóidnak minden szükséges információt egy űrlapon vagy egy aloldalon kell megadnia, bontsd szét a folyamatot több, kisebb részre. Például ha 10 adatot kell megadniuk a regisztráció során, a folyamat oszd ketté, és 2 darab űrlapot használj melyeken 5 -5 adat megadása szükséges a regisztráció befejezéséhez.
Amikor egyszerre kevés adatot kérsz a felhasználóktól, azt nagyobb valószínűséggel adják meg, ezt nevezik „mikro” elkötelezettségnek. Amennyiben ezután még egy lépésben meg kell adniuk néhány információt, kénytelenek lesznek befejezni a folyamatot, hogy ne veszítsék el az eddig befektetett idejüket.

2. Használj hőtérképet

A hőtérképes elemzés, az egér mozgás követés és a kattintási térkép megmutatják, hogy a weboldalad mely részei ragadják meg a látogatóid figyelmét. Használatával egyértelműen kiderül, hogy melyik cselekvésre ösztönzés (CTA) a leghatékonyabb.
Segítségével akár az oldalad elrendezését is módosíthatod, hogy a cselevésre ösztönzés a legoptimálisabban legyen elhelyezve, hogy minél több konverziót érhess el.

3. Különböző érkeztető oldalak használata

Ahelyett, hogy a különböző forrásokból érkező látogatóidat ugyanarra az érkeztető oldalra (landing page) irányítanád, érdemes személyre szabott aloldalakat létrehoznod.
Ez elsősorban akkor hasznos, amikor szolgáltatásaidat hirdeted, például a közösségi médiában. A hirdetések akkor hatékonyak, ha a különböző célcsoportoknak más és más kreatív jelenik meg. Bevett gyakorlat, hogy a különböző hirdetésekből származó forgalmat, személyre szabott landing oldalakra irányítod. Ezáltal megnő az oldalad felhasználói élménye (UX), ami több konverziót is eredményez!

4. Használj sürgető elemeket

A felhasználók többsége nem szeretne lemaradni egy számára kedvező ajánlatról. Amennyiben határidőt, vagy mennyiségi korlátot határozol meg egy ajánlatodra, növelni tudod a konverziók számát.
Például egy visszaszámláló elhelyezése a landing oldalon egyszerű de hatékony módja annak, hogy jelezd a látogatóid felé, hogy az ajánlat korlátozott ideig áll rendelkezésre, ezért megéri nekik azonnal cselekedniük.

5. Közvetíts bizalmat

Egyre több felhasználó szkeptikus az adatainak, például az email címe, és vásárláskor a bankkártya számának megadása során.
Egyértelműen jelezd feléjük, hogy megfelelően kezeled az adataikat, és milyen lépéseket teszel azok biztonságos tárolására. Amennyiben kártyával is lehet fizetni az oldaladon, használj mindenki által ismert fizetési szolgáltatót. Ezek általában jól ismert bankok, vagy például a PayPal.

6. Csökkentsd a zavaró elemek számát

Az érkeztető oldaladnak egy dologra kell összpontosítania, hogy a látogatóid végezzék el a kívánt konverziót. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy el kell távolítanod az adott oldalról minden elemet, melyekkel elterelheted a látogatók figyelmét. Ilyenek például a navigációs elemek, az oldalhoz közvetlenül nem kapcsolódó hivatkozások és a túlzott tartalom is.
Ezek nélkül az egyetlen cselekvés amit a felhasználó végre tud hajtani, az a konverzió.

7. Az összhatásra fókuszálj

Amennyiben nem konvertál megfelelően a weboldalad, ne a cselekvésre ösztönző elem (CTA) színének megváltoztatása legyen az első lépésed. Koncentrálj a weboldalad összképére, és növeld a felhasználói élményt (UX), a használhatóságot és vizsgáld felül, hogy megfelelően kommunikálsz – e a célcsoportodnak, vagy esetleg új célcsoportok kell –e keresned, mert a számukra hatékonyabban tudsz kommunikálni.

8. Optimalizáld (csökkentsd) az oldalad betöltési sebességét

A látogatók több mint fele azonnal elhagyja azt az oldalt, ami több mint 3 másodperc alatt töltődik be. Ez amiatt van, hogy az internetezők több mint fele már mobileszközöket használ a böngészéshez.
Ráadásul ha egy felhasználó úgy dönt hogy még azelőtt elhagyja a weboldaladat, hogy az még teljesen betöltődött volna; akkor a weboldaladon elvégzett konverzió optimalizálás nem ér semmit, mert azt nem is látja a felhasználó.
A betöltési sebesség optimalizálásának számos módja van, néhány a teljesség igénye nélkül:
  • Megfelelő minőségű tárhely választása
  • Képek optimalizálása
  • Gyorsítótár (Cache) használata
  • Tartalomszolgáltató hálózat használata (CDN)

9. Képek és videók használata

A képek és videók nagymértékben tudják befolyásolni egy weboldal konverziós arányát. Ez igaz mind pozítív, mind negatív értelemben is. Egy oda nem illő multimédiás elem összezavarja és elvonja a látogatók figyelmét, ezért csökkenti a konverziós arányt. Másrészről egy kiváló minőségű, az oldalhoz szorosan kapcsolódó kép segíthet a konverziós arány növelésében. Ez különösen előnyös egy termékoldalon, hiszen a felhasználók az ott található kép alapján döntik el, hogy megvásárolják-e az adott terméket, vagy sem.
Ráadásul felmérések igazolják, hogy a videók használata akár a duplájára is növelheti a konverziós arányt, ezért érdemes például termék videók elkészítésén és közzétételén elgondolkozni.

10. Reszponzívitás

Most 2018-ban már mindenki, aki weboldal tervezéssel és fejlesztéssel foglalkozik tudja milyen fontosaz eszköz független megjelenés vagyis a reszponzív technika alkalmazása és már kizárólag csak ilyen weboldalak készülnek. De mikor kicsit alaposabban megnézzük a weboldalakat mobilon, akkor az esetek nagy részében kiderülnek olyan kisebb-nagyobb hibák, amelyek azt mutatják, hogy a fejlesztők mégsem fektettek elég nagy figyelmet a tökéletes eszköz független felület kialakításába. A mobil menü nem működik tökéletesen, bizonyos elemek kilógnak az oldalról, a képek rosszul méreteződnek, a táblázatok kilógnak az oldalról, a betűméret sok helyen olvashatatlanul kicsi és még sorolhatnám. Ezek az apró, de zavaró elemek összességében azt eredményezik, hogy a látogató elkattint az oldalról, meghiúsul a konverzió. Ha tehát javítani szeretnéd a konverziós arányos, az egyik legfontosabb, hogy az oldal mobilon és tableten is hibátlanul működjön.

11. A cselekvésre ösztönzés (CTA) egyértelmű legyen

A cselekvésre ösztönzésnek (CTA) mindig egyértelműnek és konkrétnek kell lennie, soha ne használj általános kifejezéseket, mint például az „Előfizetés” gomb.
Hatékonyabb, ha egy rövid mondatot használsz, ami félreérthetetlen. Például: „Előfizetek a havi szolgáltatásra”

12. Folyamatos tesztelés – A/B tesztek

Ahhoz, hogy kiderüljön, hogy az előzőekben felsorolt változtatások közül melyik hatékony és melyik nem, folyamatosan tesztelned kell a hatékonyságukat.
Nincs arra vonatkozó garancia, hogy egy változtatás hatékony is lesz. Soha ne felejtsük el, hogy amikor a felhasználók viselkedését akarjuk előre „kitalálni”, magunk is csak egyek vagyunk a felhasználók közül! Bármi is legyen a teszt eredménye, használjuk fel a megszerzett tapasztalatot a jövőbeli tesztek alatt.
Miután befejeződött egy teszt, a kapott eredményeket ki kell elemezned. Az eredményekből kiderül, hogy a különböző változatokra hogyan reagáltak a felhasználók és hogy a különböző változatok hatékonyságában van-e egyáltalán szignifikáns különbség.

Összefoglalás

A konverziós ráta (CTR) növelése minden weboldal tulajdonos elsődleges célja. A cikkben bemutatott tippek segítségével növelni tudod a konverziók számát, ezáltal a konverziós arányt is a weboldaladon. Arra pedig mindig fordíts kellő időt, hogy a változtatásokat le is teszteld, hogy pontosan kiderüljön melyik hatékony és melyik nem az.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése