Mivel számít a pozíció, ahonnan a keresést végezzük, innentől kezdve, amikor Pécsen keresünk cukrászdát, vagy autószervízt, nem a jól optimalizált budapesti, vagy nyíregyházi üzletek fognak megjelenni, hanem a közelünkben lévő és éppen nyitva tartó boltok.
A témáról egy a teljes lokális marketing összefoglalóban olvashatsz el minden információt, de ebben a bejegyzésben egy kisebb összefoglalót készítettem.
Miért a lokális marketing a cégeknek?
A Google térképnek több, mint napi egymilliárd egyedi felhasználója van. Erős érv ez, de a keresőoriás egy programot is indított, hogy az emberek értékeléseket írjanak, fotókat töltsenek fel a helyi vállalkozásokról.Ennek hatására döbbenetes mértékben emelkedett az értékelések száma, a felhasználók egyre jobban köteleződnek el a Google térkép irányába. Nem mintha a Google Maps napi egymilliárdos egyedi látogatói száma nem lett volna elég. A cél a felhasználói aktivitás növelése, amivel a cégeknek is számolnia kell.
Ebből a növekedésből emelkedett ki a lokális online marketing témaköre, ami teljes szolgáltatássá nőtte ki magát.
A két szempont, ami miatt nem mehetünk el a lokális marketing haszna mellett, hogy a felhasználó aktivitás hatással van a cég megjelenési pozícijóára és hogy a felhasználói fotók és vélemények hatással vannak a többi felhasználó döntésére a szolgáltató ígénybevétele kapcsán.
Nem csak a térképen van szerepe a lokalitásnak
Természetesen nem csak a térképen számít a helyi marketingre való optimalizálás. A Google keresőben, a Facebook, Instagram, Wazze és még más oldalakon is egyre nő a szerepe és létjogosultsága.
Egyesével kell végigmenni az egyes médiumokon, hogy mindegyiken beállíthassuk azokat a faktorokat, mellyek segítik majd, hogy egy bizonyos területen szolgáltatást keresők minket találjanak meg.
Az egyes médiumok külön-külön is használhatóak, de végül összeállnak egy nagy egységgé, aminek hatására a legtöbbet használt Google a hely szakértőjeként fog ránk tekinteni, így szerezve nekünk értékes látogatókat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése